ホーム : Home > 光景 : Scenes [Page 3]
あ行
安房森林鉄道
大分鉱業 大分鉱山
か行
ガソリン計量器
神岡鉄道
関西本線 島ヶ原
黒部峡谷鉄道 EDM形電気機関車
黒部峡谷鉄道 EDR形電気機関車
鋼管鉱業 芳井鉱業所
高野山森林鉄道
国鉄 ED16形電気機関車
国鉄 ED71形電気機関車
国鉄 ED76形電気機関車500番台
国鉄 EF59形電気機関車
国鉄 キハ35形気動車900番台
国鉄 クハ79900
国鉄 クモル24006
小辺田海床路
さ行
JR貨物 EF81形電気機関車300番台
JR九州 8620形蒸気機関車
JR東海 923形(0番台)新幹線電気軌道総合試験車
JR西日本 923形(3000番台)新幹線電気軌道総合試験車
JR東日本 EF63形電気機関車
JR東日本 マヤ34高速軌道試験車
島原鉄道
志免鉱業所 竪坑櫓
砂利とり線
信南交通 早稲田営業所
住友金属工業 特殊管事業所
た行
武智丸
立山砂防工事専用軌道
な行
長部田海床路
日鉄鉱業 津久見鉱業所
は行
白水溜池堰堤
備北交通 廃バス
平面交差 (伊予鉄道)
併用軌道 (熊本電気鉄道)
ボタ山
ま行
や行
夕張市民生協 中央店
ら行
わ行・その他
A, B, C
Anbô Forest Railway
Bihoku Corporation Disused Bus
D, E, F
Flat Crossing (Iyo Railway)
G, H, I
Hakusui Reservoir Dam
J, K, L
JNR ED16-type Electric Locomotive
JNR ED71-type Electric Locomotive
JNR ED76-type Electric Locomotive 500 Series
JNR EF59-type Electric Locomotive
JNR Kiha35-type Diesel Car 900 Series
JNR Kuha79900
JNR Kumoru24006
JR Central 923-type (0 Series) Shinkansen Multipurpose Inspection Train
JR East EF63-type Electric Locomotive
JR East Maya34 High-speed Track Inspection Car
JR Freight EF81-type Electric Locomotive 300 Series
JR Kyushu 8620-type Steam Locomotive
JR Wset 923-type (3000 Series) Shinkansen Multipurpose Inspection Train
Kaisyôro Kobeta
Kaisyôro Nagabeta
Kamioka Tetudô
Kansaihonsen Simagahara
Kôkan Kôgyô Yosii Mining Office
Kôyasan Logging Railway
Kurobe Gorge Railway EDM-type Electric Locomotive
Kurobe Gorge Railway EDR-type Electric Locomotive
M, N, O
Nittetsu Mining Tukumi Mining Office
Oita Kogyo Ôita Mining
P, Q, R
Petrol Pump
S, T, U
Shimabara Railroad
Shime Mining Tower
Shinnan Koutsu Waseda Office
Spoil Heap
Street Running (Kumamotodentetsu)
Sumitomo Metal Industries Steel Tube Works
Taketimaru
Tateyama Sabo's Service Railway
V, W, X
Y, Z, Others
Yûbari Co-op Tyûôten
Zyaritorisen


平面交差 (伊予鉄道) (へいめんこうさ いよてつどう) :
Flat Crossing (Iyo Railway)

平面交差 (伊予鉄道) : A Flat Crossing (Iyo Railway)
伊予鉄道の平面交差です (2001年 春)。
鉄道線と軌道線の平面交差は、日本では稀なようです。

This is one of flat crossing of Iyo Railway (Spring 2001).
It seems that flat crossings of railway lines and tramlines are rare in Japan.

黒部峡谷鉄道 EDR形電気機関車 (くろべきょうこくてつどう EDRがたでんききかんしゃ) :
The Kurobe Gorge Railway EDR-type Electric Locomotive

黒部峡谷鉄道 EDR形電気機関車 : The Kurobe Gorge Railway EDR-type Electric Locomotive
黒部峡谷鉄道で、EDR形電気機関車が走っていました (2010年 夏)。
同じEDR形でも、各機関車には差異があるようです。
これはEDR19 (手前側) で、前面窓は張り出さず、かつ、運転台は短いようです。

EDR-type electric locomotives were running in The Kurobe Gorge Railway (Summer 2010).
Though those are the same EDR-type, each locomotive seemingly has differences.
This is EDR19 (this side); its windscreens are not overhanging, and its driver's cabs are seemingly short.
黒部峡谷鉄道 EDR形電気機関車 : The Kurobe Gorge Railway EDR-type Electric Locomotive
これはEDR20 (手前側) で、前面窓は張り出し、かつ、運転台は短いようです。

This is EDR20 (this side); its windscreens are overhanging, and its driver's cabs are seemingly short.
黒部峡谷鉄道 EDR形電気機関車 : The Kurobe Gorge Railway EDR-type Electric Locomotive
これはEDR33で、前面窓は張り出さず、かつ、運転台は長いようです。

This is EDR33; its windscreens are not overhanging, and its driver's cabs are seemingly long.

黒部峡谷鉄道 EDM形電気機関車 (くろべきょうこくてつどう EDMがたでんききかんしゃ) :
The Kurobe Gorge Railway EDM-type Electric Locomotive

黒部峡谷鉄道 EDM形電気機関車 : The Kurobe Gorge Railway EDM-type Electric Locomotive
黒部峡谷鉄道で、EDM形電気機関車が走っていました (2010年 夏)。
EDM形は、EDR形に比べて少ないようです。
これはEDM31 (手前側) のようです。以前はあったようである各台車の連結器側の砂箱がなく、そこにはべつの機器が取り付けられていました。

An EDM-type electric locomotive was running in The Kurobe Gorge Railway (Summer 2010).
It seems that the EDM-type is few as against the EDR-type.
This is seemingly EDM31 (this side). There are not the sandboxes of the coupler side of each bogie which seemingly existed before; at those spaces, other machinery was being attached.

国鉄 キハ35形気動車900番台 (こくてつ キハ35がたきどうしゃ900ばんだい) :
JNR Kiha35-type Diesel Car 900 Series

国鉄 キハ35形気動車900番台 : JNR Kiha35 Diesel Car 900 Series
昭和38年 (1963年) に製作された日本国有鉄道 (国鉄) のキハ35形気動車900番台が、八高線を走っていました (1970年代後半)。
先頭 (手前側) と二両目が、ステンレス製のキハ35形900番台です。

Kiha35-type diesel car 900 series of Japanese National Railways (JNR), which were made in 1963, were running at Hachikô Line (The late 1970's).
The head (this side) and the second cars were the Kiha35-type 900 series which are made of stainless steel.

JR東日本 EF63形電気機関車 (JRひがしにほん EF63がたでんききかんしゃ) :
JR East EF63-type Electric Locomotive

JR東日本 EF63形電気機関車 : JR East EF63-type electric locomotive
信越本線の軽井沢駅に、東日本旅客鉄道 (JR東日本) のEF63形電気機関車がとまっていました (1990年代前半)。
日本国有鉄道 (国鉄) のもとで昭和51年 (1976年) に製作された25号機が、最終製作機のようです。

There were EF63-type electric locomotives of East Japan Railway (JR East) in Karuizawa Station of Shin-etsu Line (The early 1990's).
It seems that the no.25 which was made in 1976 under Japanese National Railways (JNR) was last made.
[ 広告 : Advertisements ]