Goi's Web Pages
ホーム : Home > 光景 : Scenes [Page 4]
あ行
安房森林鉄道
猪谷駅
大分鉱業 大分鉱山
尾小屋鉄道
か行
ガソリン計量器
神岡鉱業所 猪谷出張所
神岡鉄道を偲ぶ
関西本線 島ヶ原
近畿日本鉄道 吉野神宮駅
近鉄八王子線
草深い行き止まり駅
黒部峡谷鉄道 EDM形電気機関車
黒部峡谷鉄道 EDR形電気機関車
鋼管鉱業 芳井鉱業所
鉱石ホッパー
高野山森林鉄道
国鉄 ED16形電気機関車
国鉄 ED71形電気機関車
国鉄 ED76形電気機関車500番台
国鉄 EF59形電気機関車
国鉄 キハ35形気動車900番台
国鉄 クハ79900
国鉄 クモル24006
小辺田海床路
さ行
相模鉄道
三岐鉄道 200形電車
JR貨物 EF81形電気機関車300番台
JR貨物 EH200形電気機関車
JR九州 8620形蒸気機関車
JR東海 923形(0番台)新幹線電気軌道総合試験車
JR西日本 923形(3000番台)新幹線電気軌道総合試験車
JR東日本 EF63形電気機関車
JR東日本 マヤ34高速軌道試験車
島原鉄道
志免鉱業所 竪坑櫓
砂利とり線
信南交通 早稲田営業所
住友金属工業 特殊管事業所
た行
武智丸
立山砂防工事専用軌道
な行
長部田海床路
日鉄鉱業 津久見鉱業所
日本製鉄 八幡製鉄所 くろがね線
は行
白水溜池堰堤
備北交通 廃バス
平面交差 (伊予鉄道)
平面交差 (名古屋鉄道・名古屋臨海鉄道)
併用軌道 (熊本電気鉄道)
ボタ山
ま行
や行
夕張市民生協 中央店
郵便差出箱6号
ら行
わ行・その他
A, B, C
Anbô Forest Railway
Bihoku Corporation Disused Bus
D, E, F
Flat Crossing (Iyo Railway)
Flat Crossing (Nagoya Railroad & Nagoya Rinkai Railway)
G, H, I
Hakusui Reservoir Dam
Inotani Station
J, K, L
JNR ED16-type Electric Locomotive
JNR ED71-type Electric Locomotive
JNR ED76-type Electric Locomotive 500 Series
JNR EF59-type Electric Locomotive
JNR Kiha35-type Diesel Car 900 Series
JNR Kuha79900
JNR Kumoru24006
JR Central 923-type (0 Series) Shinkansen Multipurpose Inspection Train
JR East EF63-type Electric Locomotive
JR East Maya34 High-speed Track Inspection Car
JR Freight EF81-type Electric Locomotive 300 Series
JR Freight EH200-type Electric Locomotive
JR Kyushu 8620-type Steam Locomotive
JR Wset 923-type (3000 Series) Shinkansen Multipurpose Inspection Train
Kaisyôro Kobeta
Kaisyôro Nagabeta
Kamioka Mining Inotani Branch
Kamioka Tetudô wo Sinobu
Kansaihonsen Simagahara
Kintetsu Hachiôji Line
Kintetsu Railway Yoshinojingu Station
Kôkan Kôgyô Yosii Mining Office
Kôseki Hoppâ
Kôyasan Logging Railway
Kurobe Gorge Railway EDM-type Electric Locomotive
Kurobe Gorge Railway EDR-type Electric Locomotive
Kusabukai Ikidomarieki
M, N, O
Nippon Steel Yawata Works Kurogane Line
Nittetsu Mining Tukumi Mining Office
Oita Kogyo Ôita Mining
Ogoya Tetudô
P, Q, R
Petrol Pump
No.6-type Post
S, T, U
Sagami Railway
Sangi Railway 200-type Electric Car
Shimabara Railroad
Shime Mining Tower
Shinnan Koutsu Waseda Office
Spoil Heap
Street Running (Kumamotodentetsu)
Sumitomo Metal Industries Steel Tube Works
Taketimaru
Tateyama Sabo's Service Railway
V, W, X
Y, Z, Others
Yûbari Co-op Tyûôten
Zyaritorisen


猪谷駅 (いのたにえき) :
Inotani Station

猪谷駅 : Inotani Station
猪谷駅の構内には、神岡鉱山の鉱石ホッパが2基あったようです (2015年 夏)。
(参照; 河田耕一, 2008: 「鉄道風景30題」111頁, 機芸出版社)

In the yard of Inotani Station, it seems that there had been two ore hoppers of Kamioka Mine (Summer 2015).
(Ref; KAWATA Kôichi, 2008: Tetudô Hûkei 30-dai (P.111), KIGEI Publishing)

鉱石ホッパー (こうせきホッパー) :
Kôseki Hoppâ

鉱石ホッパー : Kôseki Hoppâ
「シーナリィ・ガイド」(河田耕一著・昭和56年 4版・機芸出版社) という本に、「鉱石ホッパー」という記事があります。記事の初見から30年以上を経て、現地を訪ねました (2015年 夏)。
取り去られた「第1ホッパー」のそばでは、柵に使われていたと思われるレールが当時の名残をとどめていました。

Sînaryi Gaido (Scenery Guide) (By KAWATA Kôichi: Fourth edition 1981: KIGEI Publishing) carries the report of Kôseki Hoppâ. I had passed the time of over 30 years from I read the report for the first time, and went there (Summer 2015).
Near the removed "第1ホッパー" (the no.1 hopper), the rails probably which had been become the paling were keeping the relic from the past days.

神岡鉄道を偲ぶ (かみおかてつどうをしのぶ) :
Kamioka Tetudô wo Sinobu

神岡鉄道を偲ぶ : Kamioka Tetudô wo Sinobu
「シーナリィ・ガイド」(河田耕一著・昭和56年 4版・機芸出版社) という本に、「神岡鉄道を偲ぶ」という記事があります。記事の初見から30年以上を経て、現地を訪ねました (2015年 夏)。
「大鉄橋」はありませんでしたが、橋脚の一部が残っていました。

Sînaryi Gaido (Scenery Guide) (By KAWATA Kôichi: Fourth edition 1981: KIGEI Publishing) carries the report of Kamioka Tetudô wo Sinobu. I had passed the time of over 30 years from I read the report for the first time, and went there (Summer 2015).
There was not "大鉄橋" (the large bridge), but the some parts of the piers were remain.
神岡鉄道を偲ぶ : Kamioka Tetudô wo Sinobu

備北交通 廃バス (びほくこうつう はいバス) :
Bihoku Corporation Disused Bus

備北交通 廃バス : Bihoku Corporation Disused Bus
広島県庄原市内に、備北交通の廃車らしきバスがありました (1999年 夏)。

There was a seemingly disused bus of Bihoku Corporation in Hiroshima prefecture Shobara city (Summer 1999).
備北交通 廃バス : Bihoku Corporation Disused Bus
備北交通 廃バス : Bihoku Corporation Disused Bus

国鉄 ED71形電気機関車 (こくてつ ED71がたでんききかんしゃ) :
JNR ED71-type Electric Locomotive

国鉄 ED71形電気機関車 : JNR ED71-type Electric Locomotive
東北本線で、日本国有鉄道 (国鉄) のED71形電気機関車と擦れ違いました (1980年 冬)。
現役のED71を見た、最初で最後の機会でした。

I met an ED71-type electric locomotive of Japanese National Railways (JNR) in the Tôhoku Main Line (Winter 1980).
It was the first and the last chance that I saw active the ED71s.

信南交通 早稲田営業所 (しんなんこうつう わせだえいぎょうしょ) :
Shinnan Koutsu Waseda Office

信南交通 早稲田営業所 : Shinnan Koutsu Waseda Office
信南交通早稲田営業所に旧型のバスがとまっていました (1980年代後半)。

There was an old type bus at Shinnan Koutsu Waseda Office (The late 1980's).
信南交通 早稲田営業所 : Shinnan Koutsu Waseda Office

JR東日本 マヤ34高速軌道試験車(JRひがしにほん マヤ34 こうそくきどうしけんしゃ) :
JR East Maya34 High-speed Track Inspection Car

JR東日本 マヤ34高速軌道試験車 : JR East Maya34 High-speed Track Inspection Car
上野駅に、東日本旅客鉄道 (JR東日本) のマヤ34高速軌道試験車がとまっていました (2000年 秋)。

There was a Maya34 High-speed Track Inspection Car of East Japan Railway (JR East) in Ueno Station (Autumn 2000).
JR東日本 マヤ34高速軌道試験車 : JR East Maya34 High-speed Track Inspection Car

立山砂防工事専用軌道 (たてやまさぼうこうじせんようきどう) :
Tateyama Sabo's Service Railway

立山砂防工事専用軌道 : Tateyama Sabo's Service Railway
立山砂防工事専用軌道に列車が走っていました。(2015年 夏)。

Trains were running in Tateyama Sabo's Service Railway (Summer 2015).
立山砂防工事専用軌道 : Tateyama Sabo's Service Railway

長部田海床路 (ながべたかいしょうろ) :
Nagabeta Kaisyôro

長部田海床路 : Nagabeta Kaisyôro
長部田海床路が引き潮の干潟に続いていました。(2016年 冬)。

Nagabeta Kaisyôro continued onto tideland of the ebb (Winter 2016).

小辺田海床路 (こべたかいしょうろ) :
Kobeta Kaisyôro

小辺田海床路 : Kobeta Kaisyôro
小辺田海床路が上げ潮に覆われていました。(2016年 秋)。
不思議な光景です。
現在は、小辺田海床路は使われていないようです。

Kobeta Kaisyôro was covered with the flow (Autumn 2016).
It is a curious scene.
At present, it seems that Kobeta Kaisyôro has been not used.
[ 広告 : Advertisements ]